výstup počítače, vstup od uživatele, text k nahrazení, cizojazyčná fráze, SGML/XML prvek, …
uživatelské rozhraní – tlačítka, ikony, menu, klávesy, kódy kláves, klávesové zkratky, tlačítka myši, …
programování – konstanta, proměnná, třída, funkce, rozhraní, databáze, chybový kód a hlášení, struktura, token, vlastnost, návratové hodnota, …
operační systém – aplikace, příkaz, proměnná prostředí, soubor, hlášení, volba, parametr, …
<para>Pro správný chod programu je potřeba nastavit proměnnou prostředí <envar>APPHOME</envar>. Na unixu proměnnou nastavíme příkazem <command>APPHOME=/usr/local/app; export APPHOME</command>, ve Windows pak v <application>Ovládacích Panelech</application> tak, že v položce <guimenuitem>Systém</guimenuitem> vybereme volbu <guibutton>Prostředí</guibutton>. Uživatelská jména se ukládají do souboru <filename>/etc/passwd</filename>, moje emailová adresa je <email>jirka@kosek.cz</email> a na standardní výstup můžeme zapisovat funkcí <function>printf</function>. Počítač se vypíná stiskem <keycombo action="simul"><keycap>Ctrl</keycap><keycap>Alt</keycap> <keycap>Del</keycap></keycombo>.</para>
Pro správný chod programu je potřeba nastavit proměnnou
prostředí APPHOME
. Na unixu proměnnou nastavíme
příkazem APPHOME=/usr/local/app; export APPHOME, ve
Windows pak v Ovládacích Panelech tak, že
v položce vybereme volbu
. Uživatelská jména se ukládají do
souboru /etc/passwd
, moje emailová adresa je
<jirka@kosek.cz>
a na standardní výstup můžeme zapisovat
funkcí printf
. Počítač se vypíná stiskem
Ctrl+Alt+Del.