Programování grafických karet
                     EGA a VGA


                           Úvod

     Počítačová grafika je velmi atraktivní záležitostí.
Vždyť koho by nevzrušovaly pestré obrazy míhající se na
obrazovkách počítačů, či plynule se pohybující figurky
počítačových her. Občas člověk zatouží zjistit, jak je to
chytře naprogramováno. Začne se pídit po informacích o
grafických kartách a ejhle. Zjistí, že to u nás není
nikterak slavné. Existuje několik poměrně podrobných popisů
video-BIOS, ale popis registrů grafického adaptéru zůstává
na úrovni nic neříkajících informací převzatých z Tech
Helpu.
     Na následujících stránkách se tedy pokusím přinést
ucelený přehled informací, potřebných pro pochopení a
ovládání činnosti grafických karet EGA a VGA. Seznámím vás s
historií a vývojem grafických karet. Další části budou již
poněkud náročnější na čtenářovy znalosti. Nelezne v nich
popis video-BIOS, VESA BIOS, organizace paměti adaptéru a
interních registrů adaptéru. V závěru článku naleznete
několik užitečných rad pro programování grafických karet,
spolu s popisem algortimu na kreslení čar. Celý článek je
obohacen o několik krátkých programů, které ilustrují
použití některých z popsaných vlastností grafických karet.

[Pokračování] | [Obsah]


Copyright © Jiří Kosek